Text Size

Font size:  
  • Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%

Kralendijk - For di febrüari te ku sèptèmber ta bai renobá e wafnan di Playa rigurosamente. Aworó por trata karga mihó i di un manera mas simpel i barkunan krusero por mara mas seif. Ora ku kaba renobá e wafnan, nan por dura hopi aña atrobe. Gezaghèber i presidente di e grupo piloto Desaroyo di Hafnan di Boneiru sr Rijna: ‘Naturalmente mi ta hopi kontentu ku ta drecha i mehorá e infrastruktura aki ku ta asina importante pa nos isla, pasobra moveshon di barkunan krusero ta di gran importansia pa ekonomia di Boneiru’. Diputado Kroon di infrastruktura tambe ta sumamente kontentu ku e renobashon kompletu aki ta nifiká ku ta bini un fin na e situashon insigur di Waf di Sùit. Kroon: ‘Mi ta hopi impreshoná ku e esfuersonan ku tur partido a hasi. Esaki ta un resultado hopi bunita di e aporte sólido i profeshonal di Ministerio di Infrastruktura i ‘Waterstaat’ i Port of Amsterdam International i naturalmente nos Direktorado Planifikashon i Desaroyo’. Despues di un prosedura ámplio di destako, kaminda nos a risibí inskripshon di 6 kontratista for di Hulanda i Karibe, siman pasá a duna enkargo na e kompania Knol Weg- en Waterbouw for di Akkrum na Hulanda pa ehekutá e trabou. E kontratista aki tin eksperiensia ámplio ku e tipo di trabounan aki. Fin di sèptèmber e trabou mester ta kla. Lo ehekutá e renobashon di e wafnan den algun fase konsekutivo. Fin di febrüari ta kuminsá ku renobashon di Waf di Meimei. Entre otro ta hasi e waf mas abou pa asina e ta mas adekuá pa barku di karga Ro-Ro (roll on roll off). Ora ku esaki ta kla, fin di aprel ta sera Waf di Sùit i ta kuminsá einan ku e reparashonnan. Na e waf aki ta drecha daño na betòn i ta konstruí dos instalashon nobo i grandi pa mara barku  (dolphin). E ‘dolphin’-nan aki ta hasi maramentu di barku krusero mas seif i tambe barku mas grandi por mara. Kapitan di Haf Gunther Flanegin ta hopi kontentu ku e renobashon di e wafnan aki ku ta hopi nesesario i prinsipalmente ku e ‘dolphin’-nan ku ta bini aserka. Segun e Kapitan di Haf e fasilidatnan pa mara barku na e momentunan aki ta leu for di ideal pa barku grandi i diferente kompania di barku a insistí serka dje pa trese mehorashon. Ku e renobashon ku ta bai kuminsá ta duna oido na esaki. Ta ehekutá e trabounan den konsulta estrecho ku Kapitan di Haf  kende a sòru pa por pone Waf di Sùit for di servisio den luna di mei. Punto di salida ta ku nabegashon di barku ta eksperensiá ménos molèster posibel durante ehekushon di e trabou. A realisá e proyekto den konsulta estrecho entre gobièrnu di Boneiru i Ministerio di Infrastruktura i ‘Waterstaat’. E ministerio aki ta finansiá e proyekto. Maneho di e proyekto ta na enkargo di Port of Amsterdam International ku den otro asuntunan di haf tambe ta traha huntu ku Kapitan di Haf i Entidat Públiko Boneiru.

RENOVATIE PIEREN VAN KRALENDIJK GAAT SPOEDIG BEGINNEN

Kralendijk - Van februari tot september worden de pieren in de haven van Kralendijk grondig gerenoveerd. Vracht kan straks beter en eenvoudiger worden afgehandeld en cruiseschepen kunnen straks veiliger aanleggen. Nadat de pieren zijn gerenoveerd, kunnen zij weer vele jaren mee. Gezaghebber en voorzitter van de stuurgroep Ontwikkeling Zeehavens Bonaire Rijna: “Natuurlijk ben ik zeer verheugd dat deze voor het eiland zo belangrijke infrastructuur wordt opgeknapt en verbeterd want de cruisevaart is van groot belang voor de economie van Bonaire”. Ook gedeputeerde Kroon van infrastructuur is opgetogen dat er met deze grondige opknapbeurt een einde komt aan de onveilige situatie van de Zuidpier. Kroon: “ik ben zeer onder de indruk van de inzet van alle partijen. Dit is een heel mooi resultaat van de gedegen en professionele inbreng van ministerie I en W en PoAI en natuurlijk onze directie Ruimte en Ontwikkeling”. Na een uitgebreide aanbestedingsprocedure, waarbij inschrijvingen van zes aannemers uit Nederland en de Cariben zijn ontvangen, is afgelopen week opdracht gegeven aan de firma Knol Weg- en Waterbouw uit het Nederlandse Akkrum om het werk uit te voeren. Deze aannemer heeft ruime ervaring met dit soort werken. Eind september moet het werk klaar zijn. De renovatie van de pieren zal in opeenvolgende fases worden uitgevoerd. Eind februari wordt begonnen met renovatie van de Middenpier. Door onder andere verlaging van de kade wordt deze beter geschikt gemaakt voor afhandeling van (Ro-Ro) vrachtschepen. Als dit eind april klaar is gaat de Zuidpier dicht en wordt begonnen met de reparaties. Bij deze pier wordt betonschade hersteld en worden twee nieuwe grote afmeerpalen (dolphins) in zee bijgeplaatst. Door het plaatsen van deze dolphins wordt het afmeren van cruiseschepen veiliger en kunnen ook grotere schepen afmeren. Havenmeester Gunther Flanegin is heel blij met deze zeer noodzakelijke renovatie van de steiger en vooral met de extra dolphins. Volgens de Havenmeester zijn op dit moment de afmeervoorzieningen verre van ideaal voor grote schepen en hebben meerdere rederijen bij hem aangedrongen op verbetering. Met de op handen zijnde renovatie wordt hieraan gehoor gegeven. De werken worden uitgevoerd in nauw overleg met de Havenmeester die er voor gezorgd heeft dat de Zuidpier in mei buiten gebruik kan worden gesteld. Uitgangspunt is dat de scheepvaart zo weinig mogelijk hinder ondervind tijdens de uitvoering van het werk. Het project is tot stand gekomen in nauw overleg tussen het Eilandsbestuur en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Dit ministerie is financier van het project. Het projectmanagement van de werkzaamheden wordt uitgevoerd door Port of Amsterdam International, die ook in andere havenaangelegenheden samenwerkt met de Havenmeester en het Openbaar Lichaam Bonaire.